- 10
- Febrer
- 2019
Has escollit la font perfecta per la teva marca?
Publicat per Mireia en ImpresiónDigues-me quina font tries i et diré com ets. En l'article d'avui, ens centrarem en un art que no entén de límits: la tipografia. Abans d'enviar-nos les teves flyers o targetes per imprimir, pensa si el tipus de lletra és el que millor defineix la teva marca. Si estàs convençut que sí, ara mateix imprimim el teu projecte però, si en cas contrari, tens alguns dubtes, encara ets a temps de repassar aquest article i canviar la teva elecció.
És possible que pensis que escollir la font perfecta per la teva marca és fàcil i ràpid o que no té tanta importància perquè és una cosa en el que ningú es fixa. Deixa'ns dir-te que no. La tipografia ha de ser un amor a primera vista. Si no ens atrau, possiblement ens cansarem de llegir el que tenim entre mans o, pitjor encara, ni tan sols començarem.
Una tipografia és molt més que un estil de lletra. És una invitació per apropar-nos al text, per voler submergir-nos entre paraules. És una forma de reflectir la personalitat d'una marca, així com la seva veu i el seu to. Però és que després, a més, cal mimar altres aspectes com la mida, l'espaiat entre lletres i paraules o la distància entre línies (interlineat).
Segueixes creient que és una cosa supèrflua?
Anem a ajudar-te a triar la font perfecta per la teva marca; aquesta font que podràs utilitzar en tot el material corporatiu que imprimeixis, des de targetes a flyers o fins i tot expositors publicitari. A l'hora de dissenyar el teu logotip, també hauràs de tenir molt present totes les opcions que la tipografia posa al teu abast i provar. No és una ciència exacta. Provar fins a trobar la que és efectiva, bonica i reconeixible. Logotips com el de Cocacola o Mercedes-Benz són bons exemples per inspirar-te.